Thursday, August 23, 2007

Perkosa Cara Baru

PENTING!!!
.
Seorang rakan telah mengirimkan entri di bawah ini kepadaku, dan aku ingin berkongsinya kepada semua orang, terutama sekali golongan hawa. Baca sehingga habis ye. Anda boleh copy entri ini dah hebahkan kepada orang ramai dengan cara apa sekalipun.
.
English Version
.
New way to rape, CAREFUL GIRLS! This happened in a remote part of KL. Today after office hours. The girl left the office after working hours and saw a little child crying on the road. Feeling pity for the child, she went and ask what happened.
.
The child said, "I am lost. Can you take me home please?" Then the child gave her a slip and tell the girl where the address is. And the girl, being an average kind person, didn't suspect anything and took the child there. And there when it arrived the "child's home", she pressed the door bell, yet she was shocked as it the bell was wired with high voltage, and fainted.
.
The next day when she woke up, she found herself in an empty house up in the hills, naked. Condoms were all thrown around with semens flowing. There were at least about 20 condoms! She has not even seen her assailant. That's why nowadays crimes are targeted on kind people like us. Next time if the same situation occurs, never bring the child to the intended place. If the child insist, then bring the child to the police station. Lost child are best to send to police stations. Please send this to all your female friends. I really don't know how true is the story up there, just don't want it to happen to any gurl.
.
Versi Bahasa Melayu
.
Cara terbaru merogol/memperkosa: HATI-HATI WANITA! Kejadian ini berlaku di suatu kawasan di Kuala Lumpur. Hari ini, seorang wanita yang baru sahaja meninggalkan pejabat selepas waktu bekerja terlihat seorang anak kecil menangis di jalan raya. Kerana simpati, wanita itu menghampiri anak kecil tersebut dan bertanya apa yang telah berlaku.
.
Anak kecil itu berkata, "Saya tersesat. Boleh hantar saya pulang?" Anak kecil itu kemudian memberikan sekeping slip dan memberitahu lokasi rumahnya. Wanita yang baik itu tidak syak apa-apa, lalu membawa anak kecil itu ke rumah yang dimaksudkan. Setiba di rumah anak kecil itu, dia menekan loceng pintu. Dia terkena kejutan elektrik sebaik sahaja menekan loceng itu kerana ia telah terpasang dengan arus elektrik voltan tinggi. Dia pengsan.
.
Keesokan hari apabila dia terjaga, dia mendapati dirinya berada di sebuah rumah kosong di atas bukit, dalam keadaan bogel. Kondom dan air mani kelihatan di sana-sini. Kesemuanya lebih kurang 20 kondom. Malangnya nasib dia. Sebab itulah sekarang ini, jenayah tertumpu kepada orang yang baik-baik seperti kita, eh maksud saya kita semua :-)
.
Lain kali, jika situasi yang sama kita lalui, janganlah bawa anak kecil yang ditemui ke tempat yang jauh dan mencurigakan. Sebaliknya hantarlah ke balai polis berhampiran. Balai polis adalah tempat yang sesuai.
.
Tolong kirimkan entri ini kepada golongan wanita, agar ia boleh dijadikan iktibar. Saya tidak begitu pasti akan kesahihan cerita ini. Namun apa yang pastinya, kita perlu berhati-hati. Jenayah boleh berlaku di mana-mana sahaja.
.
Nota Tambahan: Seorang rakan pernah berkata, usah berasa selamat apabila berada dalam lingkungan orang yang kelihatan warak - ustaz, ulama, wanita bertudung labuh sehingga ke lutut dan apa saja yang sama waktu dengannya, dan usah berasa tidak selamat ketika berada berdekatan dengan lelaki bertatoo penuh di badan, wanita yang bagaikan pela**r, kaki lepak dan apa saja yang sama waktu dengannya. Katanya, penampilan yang baik tidak semestinya mencerminkan dirinya itu baik. Katanya, lebih baik berlagak biasa-biasa saja, daripada berlagak warak tetapi "hati" hitam dan berulat, huhu.
.
Apa pendapat anda tentang perkara ini?
.
Pendapat Peribadi Puteri: Kata-kata rakanku itu ada kebenarannya. Dah namanya manusia, kan. Semuanya bermula daripada "hati". Penilaian manusia dan penilaian Allah tidak sama. Ketika bersekolah dulu, ustaz saya pernah ceritakan tentang kisah pela**r masuk Syurga. Sehingga sekarang saya masih ingat kisah itu. Kesimpulannya, don't judge a book by its cover.

No comments: