Tuesday, July 10, 2007

Demi masa...

Demi Masa
Sesungguhnya manusia dalam kerugian. melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan yang berpesan-pesan kepada Kebenaran serta Kesabaran.

Surah Al' Asr : 1 - 3


Ya ALLAH mengapalah masa amat mencemburui diriku. Sehinggakan tak ada ruang untukku mengupdate blogku. Sementelah banyak cerita yang ingin ku khabarkan kepada kalian.

Hari Isnin sehingga Jumaat sibuk di pejabat, sampai kena extend time kerja. Balik kerja mesti lepas Maghrib. Akak ada habit tak suka buat apa-apa aktiviti luar rumah semasa waktu Maghrib. Maghrib saja akak mesti mahu berada di rumah sendiri. Waktu Maghrib kan singkat, Jadi akak akan rasa sungguh gumbira ria kalau sebelum Maghrib akak sudah berada di dalam rumah. Hari Sabtu sibuk cleaning rumah, mendobi bagai. Hari Ahad market dan memenuhi undangan kahwin jiran tetangga.

Sampai anak buah yang ke-17 yang lahir pada hari Jumaat 6hb July, 2007 belum sempat kuziarahi. Maaf ye Anjang tak berkesempatan lagi menziarah kamu dan baby. INSYAALLAH hari Sabtu ni Ateh akan datang melawat dan masakan kamu hidangan yang lazat. Makanan org berpantang. Tentu masakan maid kamu tak sesedap masakan Atehkan. Ampunnn (masuk bakul tekan lif). Anjang berharap sangat dapat anak lelaki pada 7/7/07 tapi cian Anjang melahirkan anak kelimanya, perempuan juga. Bayi tu pulak tak sempat-sempat nak kuar. 5:50 pagi 6/7/07 baby dah lahir.

Dato' kalau nak pergi umrahpun jgnlah awak mengarahkan kerja teruk-teruk kat saya. Habis mental dan fizikal saya digunakan ke tahap maksimum. Tak sempat nak melabuhkan punggung di kerusi empuk dah dipanggil itu dan ini. Kau pergi pun meninggalkan kerja yang berbakul-bakul, tak patut betul. Tak pasal-pasal kena jumpa tukang urut nak membetulkan segala urat saraf yg sakit-sakit ni. Tahun ni sajo dah banyak-banyak kali akak di serang migraine. Kalau bonus tahun ni tak bagusss kena kau. Mahu prestasi kerja aku merundum.

Sekian... untuk kesekian kali.

No comments: