Tuesday, October 30, 2007

Sakit Perut

Assalamualaikum....

Saya memang dah lama tak jamah roti canai adalah dlm 7 - 8 bulan gitu. Tapi semalam saya bersarapan dgn sekeping roti canai dan kuah dal di restoran berhampiran tempat kerja setelah stesyen-stesyen nasi lemak kegemaranku masih lagi belum beroperasi. Dalam pukul 10.15 pagi perut jadi tak menentu, sebu semacam, dada pulak rasa sakit. Apa kenanya dgn perut dan dadaku hari ini, cemas juga rasanya. Lepas tu dlm pukul 12:00 saya dah mula sedu dan sendawa (angin), tapi saya mula minum banyak air mineral. Angin dlm perut dah mula ok. Tapi hampir jam 2 petang 2X saya masuk toilet buang-buang air. Kenapa ye jadik camtu. Akhirnya saya balik awal jam 4:15 petang. Sapu minyak angin banyak-banyak still tak ok lagi. Malas sebenarnya nak ke klinik.Masa bila perut okpun tak tahu. Tertidur dgn tv terpasang. Jam 2.15pagi tersedar dan tutup tv.

Pagi ini bersarapan dgn nasi lemak mamak restoran yg sama, perut meragam balik. Agaknya perut terkezut sebab baru mula ambil sarapan pagi. Ambil berkat bulan syawal buat puasa sunat dan qada. Masa ni pulak tengah cuti, tu yg sakitnya 2 dlm 1. Setiap hujung minggu saya tak berpuasa, memang sengaja nak sambut dan melayan tetamu yg berziarah raya. Menu hujung minggu ini Nasi Ayam dan Soto. Nak jamu tetamu makan. Kesian mak dan kawan-kawan emak belum lagi beraya ke rumah masing-masing. busy banget. Minggu lepas Mak balik Puchong tinggal saya seorg dirumah. Tapi tetap masak nasi lemak seperiuk besar. Hantar kat kakak sebelah dan rumah makcik belakang (mangkuk makcik masih belum dipulangkan semenjak hujung Ramadhan). Ayam ke daging ke akak tak pandang, dah jemu benar rasanya. Tu sebabnya saya masak rendang kerang.Abang ipar suka sangat sampai simpan dlm peti sejuk, katanya nanti boleh panaskan dan makan lagi, sodap.

So jgn lupa nantikan Soto dan Nasi Ayam Mak Teh hujung minggu ni.

1 comment:

Rickywan said...

akak hani..akak sihat x?? mana akak pun chat box......lama x update kak...