Monday, January 29, 2007

Seputeh Qaseh Ramadhan

http://photos1.blogger.com/x/blogger2/5525/43982584894612/1600/946310/eja5.jpg

Bagaikan Melukut Di Tepi Gantang-Aishah

Di malam yang sunyi
Dudukku termenung sorang diri
Di jendela sepi

Hingga dinihari
Ku menantikan kepulanganmu
Namunkah hanya sekadar
Tinggal kata-kata
Bagaikan melukut di tepi gantang
Begitulah aku
Di dalam hidupmu
Ada tiada tak memberi kesan
Hanya aku menanggung
Kerinduan..

Dulu pernah kau katakan
Sayang
Ingin mendengarku berlagu riang..
Menawar duka laraku
Lupakan saja..
Derita yang berlalu
Tapi mengapa dirimu, kasih..
Ibarat lalang ditiup angin
Kasihmu diracun
oleh kata fitnah
penuh hina
Hingga kini kau biarkan saja..
Diriku menanggung sepi
Dengan irama dukaku
Yang tak bermakna
bagimu...

Suka sangat lihat wajah Eja bertudung. Lembut, tulus dan mulus. Lakonan beliau dalam Seputeh Qaseh memang hidup. Mya Zara juga cemerlang dan yang terbaru Cinta Riben Merah. Teruskan usaha gigihmu, anda akan menjadi idola saya walaupun tidak mengembar-gemburkan dan mensensasikan kisah percintaan atau perkahwinan anda. Hak anda untuk tidak mengiyakan atau menafikan tentang perkahwinan anda. Saya tetap hormat dengan pendirian anda mengenai soal status perkahwinan Lupakan pasal kontroversi Bulu Mata Palsu. Satu yang amat saya sanjung, anda tidak mudah melatah dan tidak gedik. Keep up your good works and stand firm with your principle.

No comments: